Legyen Érden barátság! Kerékpáros!

Elkészült az Érdi Kerékpáros Koncepció, ami arról szól, mi kell ahhoz, hogy kerékpárosbarát legyen városunk.

Elkészült az Érdi Kerékpáros Koncepció, ami arról szól, mi kell ahhoz, hogy kerékpárosbarát legyen városunk. Mennyit ér egy ilyen mű? Pont annyit, amennyit megvalósítanak belőle. Ezt még nem tudhatom, de mindenesetre annyit kiszámoltam, hogy mit jelent a koncepcióban kitűzött, az érdi közlekedésben 2012-re elérendő 10%-os kerékpáros részarány. Évente 1 millió km-t kerékpáron itt Érden. Ez nagyobb távolság, mintha eltekernénk a holdra, aztán pedig vissza, vagy hússzor körbetekernénk a földet az egyenlítőnél.

Aki nem hiszi, számoljon utána! Akinek pedig van kedve, számolja ki mennyi üzemanyagot lehet megtakarítani ezzel, mennyivel kevesebb szennyezés kerül a levegőbe. Mennyivel okosabb lenne, még nagyobb kerékpáros részarányt elérni közlekedésünkben!

 

A további elmélkedéshez álljanak itt a tévhitek a kerékpározásról:

  1. A kerékpározás régen hasznos közlekedési eszköz volt, ma már nem tekinthető korszerűnek és csak azok kénytelenek használni, akiknek nem telik autóra.
  2. Az autós közlekedés megoldása elsődleges fontosságú, ha van rá lehetőség, akkor kell foglalkozni a többi közlekedési móddal.
  3. A kerékpáros forgalom nem vagy csak nehezen illeszthető be a kialakult közlekedési rendbe, a gépjárműforgalomtól különválasztott kerékpárutak építésével költségesen oldható meg a biztonságos kerékpáros közlekedés.

Íme a válaszok a mai tudásunk szerint:

  1. A kerékpározás a legfejlettebb országokban, városokban terjed a legjobban.
  2. A kerékpározás a modern világban, Európában és Amerikában a reneszánszát éli.  Ez nem valamilyen rövidtávú ok, divathóbort miatt, hanem annak a felismerésnek eredményeképpen, miszerint a városok autós telítettsége a feloldhatatlan közlekedési káosz irányába haladt, amit az egyre nagyobb áteresztőképességű utak sem oldanak meg tartósan. Az élhetőség javításának alapvető eszközévé vált a fenntartható közlekedés elveinek alkalmazása.
  3. Az Érdi Kerékpáros Koncepcióban példákon, legjobb gyakorlat eseteken keresztül kerülnek bemutatásra a megoldási lehetőségek, nem utolsó sorban bizonyítandó a szándék elsődlegességét a rendelkezésre álló szűkös források felett.
Az érdi kerékpáros közlekedés mai, még igen alacsony mértékének növelése egy jó cél a város élhetősége érdekében. Hadd váljon a kerékpár szabadon választható közlekedési móddá, hadd legyen teljes jogú része mind a helyi, mind az agglomerációs forgalomnak.

Mi kell ehhez? Tegyük a városunkat kerékpárosbaráttá! Ami nem jelent mást, mint a fenntartható közlekedési formák támogatását, előnyben részesítését.

 


Az Érdi Kerékpáros Koncepció összefoglalója
Az Érdi Kerékpáros Koncepció a legtömörebben

Kedves Olvasó, felkeltette az érdeklődését? A teljes változat innen letölthető.

Jó olvasást! Jó készülést, nemsokára itt a tavasz, tekerésre fel!

Süle Zsolt
Magyar Kerékpárosklub, Érd és Térsége TSZ

Kapcsolódó oldal

Érdi Kerékpáros Koncepció

2009. január 7.

Érd MJV Önkormányzata megbízásából a Magyar Kerékpáros Klub és az Érdi Tekergők Egyesület közreműködésével elkészült és az Önkormányzat számára átadásra került az Érdi Kerékpáros Koncepció javaslata.

Keresés

Bejelentkezés

Hirdetés

Legfrissebb

Hirdetés

Legfrissebbek

Időjárás

Apróhirdetések

Szeretne akár a fotelból, tv nézés közben (is) dolgozni? Jól jövedelmező, otthoni, inetrneten végezhető munka, heti kereset töb ...
A Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézet felvételt hirdet BIZTONSÁGI FELÜGYELŐ beosztásba, a rendvédelmi feladatokat ellátó szerve ...
Ingyen elvihető egy szétnyitható kanapé 4db fotel és egy dohányzóasztal. ...