Kerékpárral a Fundokliában

Süle Zsolt
Vasárnap délelőttre jó időt rendeltünk és az ötödik alkalommal megrendezett családi biciklitúránkat a Fundoklia meglátogatásának szenteltük. Kicsi, de komoly mag gyűlt össze, érdiek és tárnokiak öt évestől tizennyolc évesig, tizenkét ifjú ember és két felnőtt kisérő.

Klikk a képre!
Kilenc óra után indultunk a az Ercsi úti temetőtől. Az Intéző és Jegyző utcákon elértük az Érd Vasútállomást, ahol átküzdöttük magunkat a síneken, cseppet sem irigyelve azokat, akik mindennap erre haladnak, a Fogoly utca felé. Innen néhány további madár nevű utcán haladtunk, amíg a Bagoly utca végéig értünk. Észak felé földutakon tekertünk, majd a Tárnoki utat elérve hamarosan megláttuk a völgy bejáratát. Amint odaértünk, a sajnos szokásosnak mondható szemétkupacok mellett haladtunk el. A völgy szélén a fennsíkra vezető meredek ösvényen a nagyobb gyerkők megpróbáltak feltekerni, de ez az emelkedő ezt nem engedte, végül mindenki szépen feltolta a kétkerekűjét. Az ösvényen tovább haladva - az M7 felé- a kb. félúton levő kis barlangokkal tarkított mélyedésnél megálltunk, pihentünk, ettünk, ittunk aztán a fáradhatatlan aprónép rohangált és rendetlenkedett. Mindenki jól érezte magát a kellemes napsütésben, a szép és nyugodt környezetben. Azért itt is megzavarta a látképet a nem is olyan távolban egy kevésbé esztétikus építkezés kezdemény, egy otromba kerítés. A pihenő után továbbmentünk felfelé, majd a völgy túlsó oldalára váltottunk. A völgyet elhagyva az Öreg-hegy pincéi felé vettük az irányt, ami szintén egy különleges zuga a környéknek. Lefelé haladva elértük a Szőlőhegyi utat, amiről visszatértünk a Tárnoki útra, majd az idefelé jövet megismerttel megegyező úton visszakerekeztünk a kiinduláshoz.

Utunkon a szerencse is kísért minket, de magunk is ügyeltünk rá, hogy minél kisebb kockázatot vállaljunk a közutakon haladásnál. Elsősorban az útvonal kitűzésénél kerültük a forgalmas utakat, s ahol nem tudtuk kikerülni, bizony járdán haladtunk a gyerekekkel, mégha ez nem is helyes cselekedet a kresz szerint. Az utunk nagy része kiváló kerékpáros terep volt, igaz csak hegyikerékpároknak, de azzal nagyszerű élmény. A bringanyeregben ülve olyan módon tapasztaltuk meg Érdet, ami mindannyiunknak öröm és maradandó élmény volt. A gyerkők számára pedig olyan módja az ismeretszerzésnek, aminél nem ismerek hatékonyabbat.